Tapahtumat

Korona kurittaa meitä vielä, mutta kun rokotuskattavuus kasvaa, toivomme, että vähitellen pääsemme lähemmäksi normaalia elämää. Olemme siinä uskossa koonneet ohjelman, joka toivottavasti voidaan viranomaisten rajoituksia noudattaen viedä läpi. Maskit, käsidesit ja turvavälit pitää muistaa.

Muistattehan, että tänä vuonna ei kanneta lainkaan jäsenmaksua. Uudet sähköpostiosoitteet ja ilmoitukset sähköpostiosoitteiden muutoksista pyydämme ilmoittamaan Sirpalle, sirpa.hippula@gmail.com.

UUSI HALLITUKSEN JÄSEN

Hallitus sai viime syksyn yhdistyskokoukselta oikeuden täydentää itseään uudella jäsenellä. Uusi jäsen on Johanna Sariola, joka toimii Aktiassa.

SÄHKÖPOSTIOSOITTEET

Kirjeen lähettäminen on paljon yksinkertaisempaa, nopeampaa ja halvempaa sähköpostin välityksellä, ja sillä voimme tiedottaa mahdollisista muutoksista ja vaikka uusista kohteista vaivattomasti. Pyydämme siksi jokaista joka saa tämän kirjeen ”etanapostin” välityksellä ja jolla on sähköposti käytössä, ystävällisesti ilmoittamaan sähköpostiosoitteensa jäsenasioista vastaavalle Sirpa Hippulalle, sirpa.hippula@gmail.com.

Sirpalle ilmoitus myös sähköpostiosoitteen muutoksesta.

Uudet jäsenet: Ilmoitathan sähköpostiosoitteesi Sirpa Hippulalle jäsenkirjeen toimitusta varten. Tervetuloa mukaan toimintaan!

TAPAHTUMAT

15.09. Aaltojen Turku, ilmoittautuminen viimeistään 13.9.
29.09. Biologinen museo, ilmoittautuminen viimeistään 27.9.
13.10. Sääntömääräinen kevätkokous ja syyskokous Forum Marinumissa, ilmoittautuminen viimeistään 29.9.
04.11. Royal Salute Turun Taidemuseossa, ilmoittautuminen viimeistään 28.10.
25.11. Jouluglögi Veritaksen toimitalossa, ilmoittautuminen viimeistään 19.11.

TERVETULOA OPASTETULLE AALTOJEN TURKU -KÄVELYKIERROKSELLE KESKIVIIKKONA 15.9. KLO 17.00

Kierroksella nähdään myös Erik Bryggmanin rakennuksia samalta aikakaudelta.

Tapahtumassa noudatetaan viranomaisten määräyksiä kokoontumisrajoituksista ja se kestää kaikkiaan noin 1,5 tuntia.

Yhdistys tarjoaa opastuksen.

Ryhmään mahtuu korkeintaan 25 henkilöä ja siksi tilaisuus on vain jäsenille.

Ilmoittautumiset viimeistään 13.9. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautumiset osoitteella ullam.himanen@wippies.fi, puh. 050 324 4526.

TERVETULOA OPASTUKSEEN TURUN BIOLOGISESSA MUSEOSSA KESKIVIIKKONA 29.9. KLO 15.45

Turun Biologinen museo on vuonna 1907 valmistunut luontomuseo. Museossa on esillä 13 suomalaista luontomaisemaa eläimineen: nisäkkäitä on 30 ja lintulajeja 143. Museo on pyritty säilyttämään alkuperäisessä asussaan.

Museossa on myös vaihtuvia näyttelyjä ja parhaillaan perusnäyttelyn ohessa on näyttely Meren aarteet.

Tilat ovat hyvin ahtaat, joten ryhmän koko on enintään 20 henkilöä. Vierailu on siksi vain yhdistyksen jäsenille.

Ilmoittautuminen mieluimmin sähköpostilla osoitteella kimstj@gmail.com tai Kimmo Stjärnstedtille puhelin 040 351 7972 viimeistään maanantaina 27.9. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

TERVETULOA YHDISTYKSEN KEVÄTKOKOUKSEEN JA SYYSKOKOUKSEEN KESKIVIIKKONA 13.10. KLO 15.00.

TILAISUUS PIDETÄÄN FORUM MARINUMIN BRYGGAN-SEMINAARITILASSA!

Tervetuloa yhdistyksemme sääntömääräiseen kevätkokoukseen ja sääntömääräiseen syyskokoukseen, jotka koronapandemian takia pidetään samalla kertaa kello 15.00 alkaen Forum Marinumin Bryggan-seminaaritilassa (II krs., ravintola Göranin yläkerrassa) osoitteessa Linnankatu 72.

Tilaisuus toteutetaan ilmoittautumisajankohdan koronarajoitusten puitteissa niin, että päästään istumaan hyviä etäisyys- ja hygieniakäytäntöjä noudattaen. Paikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kokouspaikalle pääsee Föli-bussilla, linja 1 (pysäkki: Forum Marinum).
Forum Marinumin pihalla on tarjolla 4 tuntia ilmaista pysäköintiä parkkikiekon turvin.

Yhdistyksemme sääntöjen 7 §:n mukaan

Kevätkokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

• esitetään toimintakertomus joka vahvistetaan
  • esitetään tilit ja tilintarkastajien lausunto ja vahvistetaan tilinpäätös
  • päätetään tili- ja vastuuvapauden myöntämisestä tili- ja vastuuvelvollisille
  • käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

Syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

• hyväksytään toimintasuunnitelma ja talousarvio seuraavalle toimintavuodelle
  • päätetään jäsenmaksun suuruudesta vakuutuslaitoksille ja henkilöjäsenille
  • valitaan hallituksen puheenjohtaja seuraavalle toimintavuodelle
  • valitaan erovuoroisten tilalle uudet jäsenet hallitukseen
  • valitaan kaksi tilintarkastajaa ja varatilintarkastajaa
  • käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

Ilmoittautumiset 29.9. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä 050 516 7558 tai sähköpostilla harry.nordqvist@turku.fi.

Kahvitarjoilu.

Tiedoksi niille, jotka haluavat tutustua Forum Marinumin näyttelyihin omalla kustannuksellaan: museo on auki maanantaista sunnuntaihin kello 10-18. Maksupisteellä käy ainoastaan korttimaksu. Lippujen hinnat: eläkeläiset 8, aikuiset 12. Museokortti on käytössä ja mahdollistaa vaivattoman sisäänpääsyn.

TERVETULOA OPASTUKSEEN TURUN TAIDE-MUSEOON TORSTAINA 4.11. KLO 17.00

Royal Salute esittelee ruotsalaista ja ulkomaista taidetta viiden vuosisadan ajalta aina 1500-luvun alkupuolelta lähtien. Kokonaisuuden perustana ovat Ruotsin hovin kokoelmat, joista merkittävä osa siirrettiin 1866 avattuun Tukholman Nationalmuseumiin. Mukana on esimerkiksi Rembrandt ja Rubens. Esillä on maalauksia, veistoksia ja keramiikkaa sekä nykytaiteen osalta vähemmän pönäköitä valokuvia kuningasperheen jäsenistä.

Yhdistys maksaa opastuksen ja jokainen osallistuja sisäänpääsyn. Museokortti kelpaa.

Ilmoittautuminen osoitteella kimstj@gmail.com tai tai Kimmo Stjärnstedtille puhelin 040 351 7972 viimeistään perjantaina 28.10. Jos tulee yli 15 henkilöä, niin muodostetaan toinen samansuuruinen ryhmä. Siksi ilmoittautuminen on näin aikaisin. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

TERVETULOA TUTUSTUMAAN VERITAKSEN UUTEEN TOIMITALOON SEKÄ JOULUGLÖGILLE TORSTAINA 25.11. KLO 17.00

Ilmoittautumiset joko osoitteella nina.johansson@aktia.fi tai osoitteella berghall.susanne@gmail.com viimeistään perjantaina 19.11. Mukaan mahtuu 30 ensimmäistä.

Veritaksen uuden toimitalon osoite on Lemminkäisenkatu 34. Katua pitkin pääsee busseilla 32 A ja 60, pysäkki Kupittaan palloiluhalli.

Hyvää ja turvallista syksyä kaikille!