Tapahtumat

Huomioikaa, että tapahtumiin mahtuu rajoitettu määrä osallistujia ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä!

JÄSENMAKSU

Jäsenmaksu on 8 euroa. Viime vuodelta (2021) emme perineet sitä, mutta pyydämme teitä nyt ystävällisesti maksamaan vuoden 2022 jäsenmaksun 8 euroa yhdistyksen tilille FI51 4055 0017 4766 11.

Jos maksaja ei ole yhdistyksemme jäsen, lisäisitkö viestikenttään tiedon, kenen jäsenmaksusta on kyse. Jos samalta tililtä maksetaan useampi jäsenmaksu, on hyvä laittaa viestikenttään tieto, keiden maksuista on kyse.

UUDET JÄSENET JA SÄHKÖPOSTIOSOITTEET

Vihjatkaa ystävillenne vakuutusyhdistyksestä. Sääntöjen mukaan ei tarvitse olla töissä vakuutusyhtiössä, vaan riittää että on kiinnostunut vakuutuksista. Meillä on jo nyt esimerkiksi muutama aviopuoliso jäsenenä.

Uudet sähköpostiosoitteet ja tiedot sähköpostiosoitteiden muutoksista pyydämme ilmoittamaan Sirpalle, sirpa.hippula@gmail.com.

TAPAHTUMAT

MERIVOIMIEN ESIKUNTAPÄÄLLIKKÖ, LIPPUEAMIRAALI JUKKA ANTEROINEN KERTOO AJANKOHTAISISTA PUOLUSTUSASIOISTA HEIKKILÄN KASARMILLA MA 19.9. KLO 16.30

Kansainvälisen turvallisuusympäristön muuttuessa maanpuolustus nousee puheenaiheeksi tavallista konkreettisemmin.

Tervetuloa kuulemaan Merivoimien esikuntapäällikön, lippueamiraali Jukka Anteroisen alustusta Suomen maanpuolustuksen ajankohtaisista asioista.

Tilaisuus järjestetään Heikkilän kasarmilla Auditoriotalon (rakennus 12) Pohjanmaa-salissa maanantaina 19.9. kello 16.30 alkaen. Käyntiosoite on Rykmentintie 15.

Bussilinjojen 15, 3, 51, 54 ja 56 pysäkit sijaitsevat lähellä Heikkilän kasarmia.

Auditoriotalon (12 Luokkatalo) sijainti ja pysäköintipaikat (Ajoneuvojen pysäköinti P3) löytyvät kuvan kartasta.

kasarmialue

Kahvitarjoilu!

Ilmoittaudu (nimi ja henkilötunnus) 12.9. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä numeroon 050 516 7558 tai sähköpostilla osoitteeseen harry.t.nordqvist@gmail.com. Kaikkien osallistujien tulee olla Suomen kansalaisia.

TUTUSTUMINEN PYHÄN KATARIINAN KIRKKOON KESKIVIIKKONA 28.9. KELLO 17

Sarjassamme Turku tutuksi tutustumme keskiviikkona 28.9. kello 17 Pyhän Katariinan kirkkoon. Katariinan seurakunnan kirkkoherra Leena Kairavuo opastaa meitä kirkossa ja kertoo kirkosta ja sen historiasta. Kirkon osoite on Pyhän Katariinan Kirkkoaukio 7.

Ilmoittautuminen osoitteella kimstj@gmail.com Kimmo Stjärnstedt, puhelin 040 351 7972 viimeistään 26.9. Kirkon lähellä on parkkipaikkoja.

Seuraavien joukkoliikennelinjojen reitit kulkevat muutaman minuutin kävelymatkan päässä kirkon ohi. Bussit 220, 50, 51, 54, 6 ja 99. Tutustu Fölin reittioppaaseen.

TERVETULOA TURUN VAKUUTUSYHDISTYKSEN KEVÄTKOKOUKSEEN JA SYYSKOKOUKSEEN JA TUTUSTUMAAN TURKU ENERGIAN UUSIIN TOIMITILOIHIN KESKIVIIKKKONA 19.10. KLO 16.15 OSOITTEESSA TEOLLISUUSKATU 40

Tervetuloa yhdistyksemme sääntömääräiseen kevätkokoukseen ja sääntömääräiseen syyskokoukseen, jotka pidetään samalla kertaa keskiviikkona 19.10. kello 16.15 alkaen Turku Energian uudessa toimitalossa Itäharjulla osoitteessa Teollisuuskatu 40.

Turku Energia -konsernin toimitusjohtaja diplomi-insinööri, MBA Timo Honkanen kertoo, miten Varsinais-Suomen johtava energiayhtiö, yksi alan suurimmista toimijoista Suomessa, auttaa Turkua ja turkulaisia sähkön- ja lämmöntuotannon päästöjen pienentämisessä.

Kahvitarjoilu

Joukkoliikenteellä

Bussilinjoista lähimmäs kulkevat linjat 32A, 60, 102, 709, 221 ja P1. Tutustu Fölin reittioppaaseen.

Autolla

Vieraspaikoille ajetaan Sammontakojankadun kautta. Pihan puomi on auki arkisin klo 6.15–17.00. Alueella on pysäköinninvalvonta. Turku Energian maksuttomat vieraspaikat sijaitsevat parkkialueelle saavuttaessa oikealla ikkunoiden edessä. Saavuttuasi perille ilmoita aulapalveluun rekisterinumerosi ja pysäköintiaikasi, jotta voimme ilmoittaa tiedot pysäköinninvalvontaan.

Voit jättää autosi myös Teollisuuskadun varrelle. Nouse portaita pitkin ylös sisäänkäynnille.

Turun Vakuutusyhdistyksen sääntöjen 7 §:n mukaan

Kevätkokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

• esitetään toimintakertomus joka vahvistetaan
  • esitetään tilit ja tilintarkastajien lausunto ja vahvistetaan tilinpäätös
  • päätetään tili- ja vastuuvapauden myöntämisestä tili- ja vastuuvelvollisille
  • käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

Syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

• hyväksytään toimintasuunnitelma ja talousarvio seuraavalle toimintavuodelle
  • päätetään jäsenmaksun suuruudesta vakuutuslaitoksille ja henkilöjäsenille
  • valitaan hallituksen puheenjohtaja seuraavalle toimintavuodelle
  • valitaan erovuoroisten tilalle uudet jäsenet hallitukseen
  • valitaan kaksi tilintarkastajaa ja varatilintarkastajaa
  • käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

Sitovat ilmoittautumiset 12.10. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä numeroon 050 516 7558 tai sähköpostilla harry.t.nordqvist@gmail.com

MUSIKAALI HILJAISET SILLAT KESKIVIIKKONA 2.11. KLO 19.00 TURUN KAUPUNGINTEATTERISSA.

Hiljaisten siltojen katkeransuloinen rakkaustarina on tuttu vuonna 1992 ilmestyneestä Robert James Wallerin romaanista (The Bridges of Madison County) ja vuoden 1995 samannimisestä elokuvasta, jota tähdittivät Meryl Streep ja Clint Eastwood. Musikaaliversio näki päivänvalon vuonna 2013 ja sitä on esitetty myös Broadwaylla. Suomen kantaesityksen ohjaa kotimaisen musikaalin kiistaton kärkinimi Samuel Harjanne.

Päärooleissa Francescana ja Robertina nähdään upeaääniset Maria Ylipää ja Jonas Saari.

Liput jäsenille 53 euroa ja eläkeläisille 47 euroa. Seuralaisen liput maksavat 58 euroa ja 52 euroa.

Sitovat ilmoittautumiset osoitteella kimstj@gmail.com tai Kimmo Stjärnstedt, puhelin 040 351 7972, viimeistään 25.9. Maksutiedot ja viitenumeron saat Kimmolta ilmoittautumisen jälkeen.

KAIVATTU KATSAUS OLKILUODON TÄMÄN HETKEN YDINASIOIHIN TURUSSA HOTEL SEURAHUONEELLA MAANANTAINA 14.11. KELLO 17.00

[Huom!  Olkiluoto-katsauksen ajankohta aikaistuu torstaista(17.11.) maanantaihin(14.11.) ja pitopaikka vaihtuu Hotel Wiklundilta Hotel Seurahuoneelle. Alkamisaika pysyy samana: kello 17.00. Tilaisuutta joudutaan aikaistamaan turvallisuujohtaja Veli-Pekka Nurmen työmatkan takia.]

Olkiluodon mielenkiintoisimpia asioita ovat Pohjoismaiden tehokkaimman ydinvoimayksikön (OL 3) ottaminen tuotantoon ja Posivan rakennuttama maailman ensimmäinen ydinjätteen loppusijoituspaikka samalla saarella. Ydinvoiman koko elinkaaren hallitsemisesta kertoo meille Teollisuuden Voima Oyj:n turvallisuusjohtaja, tekniikan tohtori Veli-Pekka Nurmi.

Tilaisuus järjestetään Hotel Seurahuoneen kakkoskerroksen Ella&Bellini -kokoushuoneessa maanantaina 14. marraskuuta kello 17.00 alkaen. Käyntiosoite on Eerikinkatu 11, 2. kerros.

Kahvitarjoilu!

Tervetuloa! Sitovat ilmoittautumiset maanantaihin 7.11. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä numeroon 050 516 7558 tai sähköpostilla harry.t.nordqvist@gmail.com

TERVETULOA TUTUSTUMAAN VERITAKSEN UUTEEN TOIMITALOON

KESKIVIIKKONA 23.11. KELLO 17.00-19.00

Keskiviikkona 23.11. kello 17.00 Veritas esittelee meille ystävällisesti uutta toimitaloaan.

Ilmoittautumiset osoitteella nina.johansson@aktia.fi viimeistään torstaina 17.11.

Mukaan mahtuu 50 ensimmäistä.

Veritaksen uuden toimitalon osoite on Lemminkäisenkatu 34. Katua pitkin pääsee busseilla 32 A ja 60, pysäkki Kupittaan palloiluhalli.

VIRTUAALINEN ESITTELYKIERROS

Turku tutuksi -teemaan tiedotamme, että Turun Ruotsalaiseen Teatteriin kannattaa tutustua virtuaalisella esittelykierroksella osoitteessa Virtuaaliesittely – Åbo Svenska Teater (abosvenskateater.fi)