Hyvä yhdistyksemme jäsen,

Olemme koonneet kevätkaudelle ohjelman, jonka toivomme kiinnostavan sinua.

Jos et ole vielä ilmoittanut sähköpostiosoitettasi, tee se osoitteeseen sirpa.hippula@gmail.com Myös sähköpostiosoitteiden muutokset ilmoitetaan Sirpalle.

JÄSENMAKSU

Jäsenmaksu vuodelle 2024 on 8 euroa. Jäsenmaksu maksetaan yhdistyksen tilille FI5140550017476611, viitenumero 2024 00. Hallitus kannustaa maksamaan jäsenmaksun pikaisesti, ettei se pääse unohtumaan.

TAPAHTUMAT

Huomioithan, että tapahtumiin mahtuu mukaan rajoitettu määrä osallistujia, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä!

PväTapahtumaIlm. viim.
28.02.Opastus kasvitieteellisessä puutarhassa21.02.
13.03.Kevätkokous ja tutustuminen Turun Amkiin06.03.
06.04.Ooppera: Ihminen parhaan kykynsä mukaan05.02.
25.04.Miten suojaudut identiteettivarkaudelta18.04.
28.05.Ulkopakopeli Turun taivaan alla14.05.
08.06Kesäretki kohteina Söderlångvik ja Kimito Brewing12.05

OPASTUS RUISSALON KASVITIETEELLISESSÄ PUUTARHASSA KESKIVIIKKONA 28.2. KLO 17

Janne Aho opastaa meitä Tropiikin orkideoiden kiehtovaan maailmaan.

Tutustumme puutarhan laajaan orkideakokoelmaan ja orkideoiden monimuotoiseen maailmaan. Kierroksella on myös mahdollista nähdä puutarhan taimikasvatushuoneessa kasvavat orkideat.

Tropiikin orkideat hurmaavat helmikuussa.KUVA:TURUN KASVITIETEELLINEN PUUTARHA

Ryhmään mahtuu valitettavasti vain 15 henkilöä ja siksi tämä on vain jäsenille. Yhdistys maksaa opastuksen ja jokainen maksaa itse sisäänpääsymaksun, joka on 9 euroa sekä eläkeläisiltä 6 euroa. Museokortilla pääsee ilmaiseksi sisään, muistakaa ottaa mukaan.

Ilmoittautumiset sitovasti osoitteella kimstj@gmail.com tai puhelimitse Kimmo Stjärnstedtille puhelin 040 351 7972.

KEVÄTKOKOUS JA MIELENKIINTOINEN TUTUSTUMINEN TURUN AMMATTIKORKEAKOULUUN (Turun AMK) KESKIVIIKKONA 13.3. KLO 16 KUPITTAAN KAMPUKSELLA

Rakennus on EduCity, Joukahaisenkatu 7 (tumma rakennus vastapäätä uutta värikästä parkkitaloa). Joukahaisenkadulta nousevat leveät ulkoportaat vievät pääovelle. Kokoontuminen on pääaulassa, josta siirrymme 2. kerroksen Elias EDU 2001 -tilaan. Tervetuloa!

Miksi moni Turun seudun uusista vakuutusammattilaisista on opiskellut juuri Turun ammattikorkeakoulussa(Turun AMK), joka on 13 000 osaajan yhteisö? Entä miten kehitetään opiskelijoiden myynti- ja vuorovaikutustaitoja. Muun muassa näihin kysymyksiin meille vastaavat koulutus- ja tutkimuspäälliköt Jaana Kallio-Gerlander ja Marjo Kumpula.

Kevätkokous
Turun Vakuutusyhdistyksen sääntöjen 7 §:n mukaan Kevätkokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

• esitetään toimintakertomus, joka vahvistetaan
  • esitetään tilit ja tilintarkastajien lausunto, ja vahvistetaan tilinpäätös
  • päätetään tili- ja vastuuvapauden myöntämisestä tili- ja vastuuvelvollisille
  • käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat

Kahvitarjoilu!

Ilmoittaudu 6.3. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä numeroon 050 516 7558 tai sähköpostilla osoitteeseen harry.t.nordqvist@gmail.com.

Joukkoliikenteellä
    Bussilinjoista lähelle Kupittaan kampusta kulkevat linjat 32 ja 42(Kupittaan rautatieaseman pysäkki) Lyhyen kävelymatkan päähän tulee myös muita bussilinjoja. Katso tarkemmin: Reittiopas (föli.fi

Autolla
    Parkkipaikkoja löytyy esimerkiksi alkuvuonna valmistuneesta kaupungin suurimmasta pysäköintilaitoksesta ParkCitystä Joukahaisenkadulta.Hallin pysäköintijärjestelmänä toimii Aimo Park Easy -kameratunnistusjärjestelmä, jonka kamera tunnistaa autosi rekisteritunnuksen.

Alkuun

OOPPERA: IHMINEN PARHAAN KYKYNSÄ MUKAAN TURUN KAUPUNGINTEATTERISSA PIENELLÄ NÄYTTÄMÖLÄ LAUANTAINA 6.4. klo 13.30

Uusi kamariooppera platonisesta rakkaudesta. Rooleissa nähdään laulaja Waltteri Torikka ja näyttelijä Pihla Penttinen. Ihminen parhaan kykynsä mukaan on rakkaustarina miehen ja naisen välillä, mutta ilman perinteistä romanssia. Se on myös kertomus oman itsensä paljastamisen vaatimasta rohkeudesta.

Kantaesitys on Turun Kaupunginteatterin, Saaristo-oopperan ja Turun filharmonisen orkesterin yhteistuotanto. Menestyskirjailija Tommi Kinnusen kirjoittaman oopperan on säveltänyt Joel Järventausta, joka on nuoresta iästään huolimatta niittänyt jo kansainvälistäkin mainetta. Sen ohjaa Pertti Sveholm ja rooleissa nähdään Suomen ykkösbaritoneihin lukeutuva Waltteri Torikka sekä monista teatteri ja tv-rooleistaan tuttu näyttelijä Pihla Penttinen. Musiikista vastaa kuuden henkilön soittajisto, kapellimestarinaan Marko Hilpo.

Esitys on siis lauantaina 6.4. klo 13.30 Pienellä näyttämöllä.  Pääsyliput jäseneltämme € 32 euroa, seuralaiselta 37 euroa, eläkeläisjäseneltä 30 euroa ja eläkeläisseuralaiselta 35 euroa. Opiskelijan hinta on 24 euroa.
Sitovat ilmoittautumiset kimstj@gmail.com tai Kimmo Stjärnstedt puhelin 040 351 7972 viimeistään 5.2. Kun saat tietää että mahdut mukaan pitää pääsylipun hinta maksaa yhdistyksen tilille FI5140550017476611, viitenumero  2024 42.

Alkuun

HEAD OF IT SECURITY MIKA RINTAMÄKI KERTOO, MITEN SUOJAUDUT IDENTITEETTIVARKAUDELTA JA VÄHENNÄT SIITÄ KOITUVIEN MUIDEN RIKOSTEN RISKEJÄ

Aika: torstaina 25.4. kello 16.30. Paikka: Turun Virastotalon Maaherra-kabinetti osoitteessa Itsenäisyydenaukio 2. Sisäänkäynti virastotalon satamanpuoleisessa päädyssä sijaitsevasta porttikongista (oven vieressä teksti: Maaherra).

Identiteetin suojaamisesta on tullut yhä tärkeämpää yhteiskunnan digitalisoitumisen myötä. Identiteettivarkaudessa on kyse siitä, että röyhkeä huijari varastaa toisen henkilöllisyydellä.
Identitettivarkaus paljastuu usein niin, että postilaatikosta putoaa tunnistamaton lasku. Joku on tilannut netistä tavaroita toisen henkilön henkilötunnuksella ilman kunnollista, esimerkiksi pankkitunnuksilla tehtyä varmennusta.

Myös kotireitittimissä on ominaisuuksia, jotka voivat olla vaaraksi omalle tai jopa kansalliselle turvallisuudelle. Siksi niiden käyttöön on syytä kiinnittää enemmän huomiota.

Tervetuloa kuulemaan Ifin Mika Rintamäen (Head of IT Security) valaisevia tarinoita ja hyödyllisiä neuvoja!

Kahvitarjoilu!

Sitovat ilmoittautumiset 18.4. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä numeroon 050 516 7558 tai sähköpostilla osoitteeseen harry.t.nordqvist@gmail.com.

ULKOPAKOPELI TURUN TAIVAAN ALLA: TOIS PUAL JOKKE TIISTAINA 28.5. KLO 16.30

Tervetuloa kokemaan hauska ulkopakopeli Turun kauniissa keskustassa ja jokimaisemissa. Yritä selvittää tehtäviä ja päästä joen vastarannalle. Ulkopakopeli pelataan 2-5 hengen kisatiimeissä, jotka ottavat mittaa toisistaan. Voit koota oman tiimisi tai jos sinulla ei ole omaa tiimiä, vakuutusyhdistys muodostaa tiimit.

Pelissä suoritetaan tehtäviä, jotka vaativat tiedonhakua, nokkeluutta, näppäryyttä, valokuvaamista ja tietysti hyvää tiimihenkeä. Pelaajilla tulee olla kännykät mukana valokuvaamista ja tiedonhakua varten.
Pelaajilla on 90 minuuttia aikaa suorittaa tehtäviä. Nopein tiimi voittaa.

Lähtöpaikka: Turun Taidemuseon edusta (Aurakatu 26). Kisa päättyy Kirjastosillan tuntumaan. Sään mukaiset vaatteet ja varusteet.
Sitovat ilmoittautumiset vaikka jo tänään, mutta viimeistään tiistaina 14.5. sähköpostilla johanna.sariola13@gmail.com tai tekstiviestillä numeroon 040 836 2252. Maksa osuutesi osallistumismaksusta 5 euroa yhdistyksen tilille FI5140550017476611, viitenumero 2024 26. Jos sinulla on jo tiimi valmiina, ilmoitathan myös mihin tiimiin kuulut.

Alkuun

MATKA KEMIÖNSAAREN SÖDERLÅNGVIKIN KARTANOON JA KIMITO BREWING-PANIMOON LAUANTAINA 8.6.

Keväinen Söderlångvik kutsuu.

Tule mukaan lauantaina 8.6.2024 tutustumaan kauniiseen Söderlångvikin kartanoon ja pienpanimoon Kimito Brewing. Olutpanimossa saamme kuulla yrittäjä Jonas Sahlbergilta oluen valmistuksesta. Samalla on mahdollisuus ostaa kotiin erikoisolutta.

Söderlångvikin kartano oli taiteen tukijan ja suurliikemiehen Amos Andersonin kesäresidenssi. Söderlångvikissa meillä on opastettu museokierros ja yhteinen omakustanteinen lounas tai kahvit.
Lähtöpaikka: Turun linja-autoaseman tilausajolaituri Läntisen Pitkäkadun varrella. Lähtö kello 9.00. Takaisin Turussa noin klo 16.30
Osallistumismaksu sisältää opastuksen ja bussimatkan.
Huomioi, että jokainen osallistuja maksaa museon sisäänpääsymaksun 7 € /henkilö tai museokortilla.
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 12.5.2024. berghall.susanne@gmail.com tai tekstiviestillä/Whatsapp-viestillä 0500 112 117
Saat kuittauksen, kun ilmoittautumisesi on vastaanotettu.

Osallistumismaksu 20 euroa/jäsen (ei-jäsenelle 25 euroa/henkilö) maksetaan yhdistyksen tilille FI5140550017476611 viitenumerolla 202455.