Tapahtumat

Korona kurittaa meitä vielä, mutta kun rokotuskattavuus kasvaa, toivomme, että vähitellen pääsemme lähemmäksi normaalia elämää. Olemme siinä uskossa koonneet ohjelman, joka toivottavasti voidaan viranomaisten rajoituksia noudattaen viedä läpi. Maskit, käsidesit ja turvavälit pitää muistaa.

Huomioikaa, että moneen ohjelmakohteeseen mahtuu vain rajallinen määrä ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautukaa siis ajoissa mukaan!

JÄSENMAKSU

Jäsenmaksu on 8 euroa. Viime vuodelta (2021) emme perineet sitä, mutta pyydämme teitä nyt ystävällisesti maksamaan vuoden 2022 jäsenmaksun 8 euroa yhdistyksen tilille FI88 4055 0010 1717 48, viitenumero on 8837.

Jos maksaja ei ole yhdistyksemme jäsen, lisäisitkö viestikenttään tiedon, kenen jäsenmaksusta on kyse. Jos samalta tililtä maksetaan useampi jäsenmaksu, on hyvä laittaa viestikenttään tieto, keiden maksuista on kyse.

UUDET JÄSENET JA SÄHKÖPOSTIOSOITTEET

Vihjatkaa ystävillenne vakuutusyhdistyksestä. Sääntöjen mukaan ei tarvitse olla töissä vakuutusyhtiössä, vaan riittää että on kiinnostunut vakuutuksista. Meillä on jo nyt esimerkiksi muutama aviopuoliso jäsenenä.

Uudet sähköpostiosoitteet ja tiedot sähköpostiosoitteiden muutoksista pyydämme ilmoittamaan Sirpalle, sirpa.hippula@gmail.com.

TAPAHTUMAT

PäiväTapahtumaIlmoittautuminen
viimeistään
18.3.Hobitti Turun Kaupunginteatterissa17.2.
20.4Opastus Maarian kirkossa13.4.
2.5.Tutustu Turun AKK:n toimintaan25.4.
12.5.Opastettu kävelykierros5.5.
kesäTulossa Moderni nainen Turun Taidemuseossa

HOBITTI TURUN KAUPUNGINTEATTERISSA PERJANTAINA 18.3. KLO 19.00

J.R.R. Tolkienin Hobitti on maailmankirjallisuuden klassikko ja sen toteuttaminen suurtuotantona ilo ja ylpeydenaihe Turun Kaupunginteatterille.

Leuat loksauttavasta esillepanosta vastaavat tekijät Taru sormusten herrasta -menestysesityksen takaa. Kirjana ja elokuvina julkaistun tarinan on dramatisoinut Sami Keski-Vähälä ja sen ohjaa Mikko Kouki. Mykistävää taitoa ja hengästyttävää lennokkuutta näyttämölle tuo yhteistyö Turun Taideakatemian sirkuslinjan kanssa. Tervetuloa ikimuistoiselle matkalle!

Olemme varanneet lippuja näytökseen 18.3. klo 19.00. Lippujen hinnat jäseniltä 46 euroa ja seuralaisilta 51 euroa. Jäsenen eläkeläishinta on 41 euroa ja seuralaisen 46 euroa.

Varaukset mieluummin osoitteella kimstj@gmail.com tai Kimmo Stjärnstedtiltä puhelin 040 351 7972. Liput on maksettava yhdistyksen tilille FI88 4055 0010 1717 48, viitenumero 8811, kun saatte vahvistuksen, että mahdutte mukaan ryhmään. Varaukset viimeistään 17.2., paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Liput jaetaan teatterin aulassa kello 18.30.

OPASTUS MAARIAN KIRKOSSA KESKIVIIKKONA 20.4. KLO 16.30.

Sarjassamme Turku tutuksi tutustumme keskiviikkona 20.4. kello 16.30 keskiaikaiseen Maarian harmaakivikirkkoon. Maarian pitäjä oli suuri, suurin osa Turkua on vanhaa Maariaa. Kirkko on luultavasti rakennettu 1440-luvulla ja sen seinillä on paljon vanhoja kiinnostavia maalauksia. Opastetulla kierroksella tutustumme kirkkoon ja sen historiaan sekä seinämaalauksiin ja niiden taustoihin ja symboliikkaan.

Ilmoittautuminen mieluummin osoitteella kimstj@gmail.com tai puhelimella 040 351 7972 viimeistään 13.4. Ryhmän koko on rajallinen ja opastus on siksi vain yhdistyksen jäsenille.

TULE TUTUSTUMAAN TURUN AIKUISKOULUTUSKESKUKSEN TOIMINTAAN JA UUSIINTILOIHIN ARTUKAISISSA MAANANTAINA 2.5. KLO 17.00

Paikka: Turun AKK:n B-talo, Artukaistentie 11

Turun AKK tarjoaa ammatillista perus-, jatko- ja täydennyskoulutusta, jotta ihmisten olisi helpompi saada esimerkiksi ammatinvaihtoon tarvitsemaansa lisäosaamista. Koulutusta suunnataan erityisesti työvoimapulasta kärsiville aloille. Turun AKK:ssa suoritetaan vuosittain noin 800 tutkintoa ja tuhansittain tutkinnon osia sekä erilaisia kortteja, pätevyyksiä ja sertifikaatteja.

Turun AKK:n vuotuinen liikevaihto on reilut 15 miljoonaa euroa ja työntekijöitä on noin 100. Turun AKK:n lisäksi Turun Aikuiskoulutussäätiö ylläpitää Turun Kesäyliopistoa ja Täsmäosaajat Oy:tä.

Turun AKK harjoittaa opetustoimintaa Artukaisissa kahdessa rinnakkaisessa kiinteistössä, joista tutustumme uusimpaan. Se sijaitsee osoitteessa Artukaistentie 11.

Sisäänkäynti tapahtuu Artukaistentie 11:n pääovesta. Lähimmäksi kokouspaikkaa pääsee busseilla numero 32 Pansion suuntaan ja numerolla 99 Uittamon ja Pernon välillä (ei kulje keskustan kautta). Pysäköintipaikkoja löytyy Artukaistentie 11:n pihalta.

Kahvitarjoilu!

Mukaan mahtuu 15 ensiksi ilmoittautunutta. Ilmoittaudu 25.4. mennessä Harry Nordqvistille tekstiviestillä numeroon 050 516 7558 tai sähköpostilla osoitteella harry.nordqvist@turku.fi.

OPASTETTU KÄVELYKIERROS TORSTAINA 12.5. KLO 16.30

Lähde kävelykierrokselle kuulemaan turkulaisista rakkaustarinoista ja särkyneistä sydämistä.

Turussa on rakastuttu ja ystävystytty kautta aikojen. Mutta rakkauteen ja sydämen asioihin on suhtauduttu hyvinkin eri tavoin historian aikana. Ja rakkautta on myös ollut hyvin monenlaista.

Lähtö: Turun tuomiokirkon portailta. Kesto 1.5 h. Liikumme Turun ydinkeskustassa. Normaaleja kaupunkiesteitä saattaa olla tiellämme. Kävelymatka on noin 1,5–2 km. Pukeutuminen sään mukaan, olemme ulkona. Hyvät kengät. Mukaan mahtuu 25 jäsentä, osallistumismaksu on 5 €.

HUOM! Kierroksen maksimiosallistujamäärä on viranomaisten suosittelema määrä. Kierroksen aikana pyydämme pitämään turvavälejä sekä toisiin asiakkaisiin että oppaaseen. Oppaamme käyttää äänenvahvistinta, jotta turvavälejä voidaan noudattaa.

Ilmoittautumiset 5.5. mennessä Ulla Himaselle tekstiviestillä 050 324 4526 tai sähköpostilla ullam.himanen@wippies.fi. Paikat täytetään lmoittautumisjärjestyksessä. Kierroksen hinta on maksettava yhdistyksen tilille FI88 4055 0010 1717 48, viitenumero 8840, kun saatte vahvistuksen, että mahdutte mukaan ryhmään.

KESÄLLÄ MODERNI NAINEN TAIDEMUSEOSSA

Ateneumissa on nyt avoinna näyttely Moderni nainen. Samoista teemoista tulee näyttely Turkuun ja se avataan ennakkotietojen mukaan 10.6.

Moderni nainen tarkastelee naistaiteilijoiden roolia ja asemaa 1900-luvun modernismin vuosikymmeninä. Näyttely pureutuu naisen rooliin aikakauden yhteiskunnallisten, poliittisten ja kulttuuristen muutosten keskellä.

Järjestämme opastuksen näyttelyyn, mutta siitä tulee myöhemmin tietoja.

VIRTUAALINEN ESITTELYKIERROS

Turku tutuksi -teemaan tiedotamme, että Turun Ruotsalaiseen Teatteriin kannattaa tutustua virtuaalisella esittelykierroksella osoitteessa Virtuaaliesittely – Åbo Svenska Teater (abosvenskateater.fi)